Text Widget

perfect strangers

perfect strangers
It's the sense of touch. In any real city, you walk, you know? You brush past people, people bump into you. In L.A., nobody touches you. We're always behind this metal and glass. I think we miss that touch so much, that we crash into each other, just so we can feel something (Crash, 2004)

Prin casa

Prin casa
Unde ne facem cumparaturile, ce retete punem in practica, cum ne decoram hruba, ce flori ne imbie diminetile

Search!

toma

toma
O colectie (mereu crescanda!) cu fotografii facute lui Toma. Viata de zi cu zi a lui fi-miu, documentata ca la carte...

Gânduri

Unordered List

Praga - august 2016


La Praga e ca la Viena. Şi ca la Budapesta. Doar că mai frumos... Pentru că ne-am dus în august, toţi turiştii din lume ne-au însoţit peste tot: prin magazine, pe străzi, la restaurant, în parcuri, în tramvaie... Adică, TOŢI! :) Toată lumea face poze. Parafrazând, fiecare turist poartă în rucsac selfie-stick-ul de mareşal!

Cele 5 zile cât am stat acolo ne-am simţit foarte bine: mâncare bună, bere ieftină (şi rece şi pe gustul meu), istorie cât să pui în două garnituri de tren, clădiri impunătoare foarte bine îngrijite, curăţenie peste tot, străzi animate, transport în comun ireproşabil, preţuri bune (dar nu foarte mici).

Am bifat atracţiile turistice, dar, ca de obicei, am încercat să mergem şi "pe de lături" pentru a vedea viaţa cehilor din Praga. În metrou bătrânilor şi copiilor li se oferă locul pe scaun, lumea e politicoasă, dar nu din cale-afară. Cam ca-n România... În general, te descurci dacă ştii engleză, dar e şi mai bine dacă le vorbeşti în rusă. Încă nu m-am decis dacă sunt anglofobi sau doar n-au nevoie de turişti din Anglia / Occident. Mda...

Am ajuns la Castelul Praga aproape din întâmplare. Ne-am dat jos din tramvai ca să vedem o grădină şi am ajuns la... reşedinţa preşedintelui!



Toate drumurile duc în Centrul Vechi, aşa că n-ai cum să-l ratezi. Hoarde de turişti te vor împinge într-acolo. Ceasul Astronomic este principalul punct de atracţie din zonă, după bisericile şi galeriile de artă din piaţă.

 



Dânsul e Vladimir Pinta şi cântă jazz şi rock-n-roll în Centrul Vechi, deşi nu ştie cam nici un cuvânt din "Crocodile rock". One man show!


Am fost cu Toma la muzeul Lego. Multe camere cu jucării, vechi şi noi, cu trenuleţe şi construcţii, care mai decare mai încântătoare. Inutil să vă spun că mi-a plăcut şi mie, nu ?!




Zámecké schody e o colecţie încântătoare de scări foarte lungi. Încântătoare când nu trebuie să le urci pe 30 de grade, desigur. La capătul lor, însă, turistul e răsplătit o panoramă pragheză şi un deal plin cu viţă de vie răcoroasă venită parcă tocmai din Rai.


Charles Bridge / Karlův most e unul din cele zece poduri peste râul Vltava (Toma le-a numărat!). Dar e şi cel mai frumos / plin de turişti, artişti şi muzicanţi ambulanţi.










Nový Svět e o zonă veche şi faină, aparent plină de romantism.



Dancing House / Tancici Dum. Am căutat clădirea asta ca s-o vedem cum "dansează". Nu i-am găsit decât "fusta".



Lennon Wall / Lennonova zed. I se mai zice şi "zidul dragostei" / al lui Lennon (John). Câţiva paşi mai încolo găsiţi şi barul individului. Care-i legătura dintre Praga şi The Beatles, îmi scapă...


La  Zoo animalele au spaţiu locativ din belşug. Asta înseamnă că noi, vizitatorii, trebuie să mergem cu orele, ce zic eu, cu zilele, ca sa vedem toţi... chiriaşii! (NB: grădina zoologică din Praga e a 4-a din lume!).

Trimiteți un comentariu

0 Comentarii

Ad Code

Responsive Advertisement